
Cyfrowa transformacja biznesu
2024-06-05
Social media w branży TSL
2025-01-24
Z jak zmotywowani
Jak uwolnić potencjał pokolenia, które urodziło się ze smartfonem w ręce?
Poniższy tekst został po raz pierwszy opublikowany na łamach Transport Manager'a. Zachęcamy do odwiedzenia strony https://transport-manager.pl/
Branża TSL słynie z tego, że nieustannie szuka rąk do pracy. Żeby robić to skutecznie, warto wiedzieć, czym się charakteryzuje pokolenie ludzi, którzy właśnie teraz wkraczają na rynek pracy. Dzięki tej wiedzy możemy z jednej strony poznać ich oczekiwania, a z drugiej stworzyć środowisko pracy, które będzie ich przyciągać.
O pokoleniach słów kilka
Każde pokolenie różni się od poprzednich. Wynika to z faktu, że dorastało w innych warunkach, a przez to ludzie kształtowali się w inny sposób. W związku z tym często ludzie z różnych pokoleń posiadają odrębny system wartości. To z kolei przekłada się na inny zestaw zachowań, które uznają za akceptowalne. Przykładowo, pokolenie wychowane w powojennej biedzie dużo bardziej może cenić pracę jako taką, gdyż stanowi ona dla nich zabezpieczenie. Na przedstawicieli takiego pokolenia spojrzymy i powiemy, że są lojalni wobec pracodawcy. Natomiast pokolenia, które wychowały się w dobrobycie, a do tego mogą przebierać w ofertach pracy, nie będą obawiać się zmiany pracodawcy.
Co to jest pokolenie Z?
Pokolenie zazwyczaj obejmuje okres 20 lat, gdyż przyjęło się, że tyle trwa cykl reprodukcji. Po około dwudziestym roku życia ludzie zaczynają myśleć (przynajmniej czasem) o własnym potomstwie, które staje się tym samym kolejnym pokoleniem. Współcześnie stopniowo wchodzi na rynek pracy pokolenie zwane Z, czyli ludzie urodzeni w latach 1995–2015. Zrozumienie ich charakterystyki i oczekiwań może znacząco pomóc w stworzeniu takich miejsc pracy, które będą dla tego pokolenia atrakcyjne.
Mobilni
Przedstawiciele pokolenia Z są urodzeni ze smartphonem w ręce. Potrafią korzystać z niego nawet 8 godzin dziennie. Naturalnie niesie to ze sobą zestaw konsekwencji. Żyją w wiecznym rozproszeniu, które tworzy szereg notyfikacji, powiadomień i tym podobnych „rozpraszaczy”...
Aby czytać dalej zostaw nam swój adres email a prześlemy Ci pełny artykuł w formacie pdf.
* wysyłając nam swój adres email wyrażasz zgodę na otrzymywanie newslettera Lark Business Consulting, w ramach którego dowiesz się o: nowych artykułach; planowanych wydarzeniach, takich jak konferencje, warsztaty czy webinary; naszych usługach.