
3 filary zaufania cz.1
2025-01-27
Dynamika pięciu prostych reguł
2025-01-27
3 Filary zaufania cz.2
Poniższy tekst został po raz pierwszy opublikowany na łamach Transport Manager'a. Zachęcamy do odwiedzenia strony https://transport-manager.pl/
Zaufanie buduje się jednocześnie na 3 koniecznych filarach: know-how, intencjach oraz postrzeganiu. W poprzednim numerze Transport Managera opisałem, w jaki sposób menedżerskie know-how może wesprzeć osobę zarządzającą w budowaniu zaufania. W tym artykule opisuję 2 pozostałe filary, czyli: intencje i postrzeganie.
Filar II: Intencje
Absolutnym kluczem do zbudowania zaufania jest pokazanie swojego systemu wartości. Każdy człowiek posiada zespół wartości, który jest uporządkowany według stopnia ważności. Najczęściej przekonujemy się o tym, kiedy dochodzi do konfliktu i jesteśmy zmuszeni do dokonania wyboru pomiędzy wartościami. Przykładowo, doświadczamy tego, kiedy widzimy, że nasz podopieczny ma problemy osobiste i codziennie przychodzi przybity do pracy. Powstaje często w menedżerze konflikt wartości. Z jednej strony ma on do zrealizowania cel biznesowy i podopieczny powinien wykonać swoją część pracy (wartość: odpowiedzialność). Z drugiej strony czujemy potrzebę wsparcia podopiecznego, np. poprzez danie mu dnia niepłatnego urlopu, żeby miał czas zadbać o sprawy osobiste (wartość: troska o podopiecznego).
Czy mogę zaufać menedżerowi?
Symptomy braku zaufania
Brak zaufania może się objawiać w dwojaki sposób: albo unikaniem kontaktu, albo dążeniem do konfrontacji. Wtedy właśnie może dojść do trudnej menedżerskiej sytuacji, kiedy w trakcie spotkania zespołu...
Aby czytać dalej zostaw nam swój adres email a prześlemy Ci pełny artykuł w formacie pdf.
* wysyłając nam swój adres email wyrażasz zgodę na otrzymywanie newslettera Lark Business Consulting, w ramach którego dowiesz się o: nowych artykułach; planowanych wydarzeniach, takich jak konferencje, warsztaty czy webinary; naszych usługach.